• Cestovanie
  • Rozhovor
  • Bývanie
  • Príroda
  • História
  • Relax
  • Technika
  • Auto - Moto
  • 1
  • 2

Mamičkou v 40-tke a cvičenie je hračkou

Povedala som si prečo nie? V dnešnej dobe to už nie je rarita, aj keď ma viaceré kamarátky odhovárali kôli možným rizikám. Prvé tehotenstvo pred 16-timi rokmi prebehlo bez problémov, rozdiel bol v tom, že som necvičila v takej intenzite ako posledných 5 rokov. Každá žena sa túži vrátiť k pôvodným krivkám, preto som začala s cvičením už v pôrodnici. Na posteli som striedavo zdvíhala a priťahovala nohy.

Fitnes01

Po pár dňoch som už zaradila cviky s vlastnou hmotnosťou a začala opäť navštevovať hodiny aerobiku. Na pôvodnú váhu som sa dostala hneď po pôrode, každodenné prechádzky po vonku, a aj kojenie zohralo svoju úlohu.

Fitnes04

V prvých týždňoch druhého tehotenstva som pociťovala únavu, telo ma neposlúchalo. Snažila som sa veľa spať. Napriek tomu, že sa počas prvého trimestra tehotenstva neodporúča prílišná námaha, desiatich tréningov do týždňa som sa však vzdať nechcela. Keďže som na tele mala len 4-5% tuku, každý mesiac som pribrala jeden kilogram, čo pre mňa vôbec nebolo ľahké a neustále som sa tým zaoberala. Počas prvého trimestra bol nárast hmotnosti 3 kg a momentálne, keď som v 30.tt je prírastok na váhe 8 kg.

Fitnes05

Čo sa týka stravy, dôležitý je výber potravín. Ranné nevoľnosti ma našťastie obišli. Nastala však zmena, prestala som mať chuť na sladké a deň som začínala len slanými raňajkami - celozrnné pečivo, obyčajné maslo, vajcia, syr, schwarzwaldská šunka, zelená a listová zelenina. Počas dňa som sa snažila o pravidelný prísun malých pokrmov. Vyberajte si vždy čerstvé potraviny.

Fitnes03

Počas dňa som prijala 3,5 litra vody, ktorá je dôležitá pre mňa aj pre bábätko. Z doplnkov výživy som užívala kyselinu listovú, aj pred tehotenstvom ako prevencia pred vývojovými chybami a omega 3-mastné kyseliny, dôležité pre vývoj nervovej sústavy a mozgu dieťatka.

Mnoho tehotných žien v mojom okolí no a hlavne tehotných klientok považuje tehotenstvo za “chorobu”. Výhovorky typu “nechcem ublížiť dieťatku” boli takmer na každom tréningu.

Fitnes02

Ja osobne si však myslím, že práve nečinnosťou a vysedávaním škodíte sebe a dieťatku ešte viac. Samozrejme za predpokladu, že nemáte rizikové tehotenstvo. Samotný pohyb mi zabezpečí správne fungovanie lymfatického systému a je výbornou prevenciou zápchy, ktorou našťastie v tomto období netrpím.

Fitnes06

V druhom trimestri som sa cítila plná energie a endorfínov, únava značne ustúpila a bolo to na tréningoch PILOXING-u a DeepWORKU vidieť a cítiť. Pri PILOXING-u som úplne vynechala cvičebnú pomôcku - záťažové rukavice. Dbala som na bezpečnosť a tak som vypustila tréning brušných svalov. Zamerala som sa na problémové partie - paže, ramená, chrbát, zadok a stehná.

V 30.tt už obmedzujem intenzitu a začínam si zvykať na to, že ma čaká materská dovolenka. Teším sa na to, ako sa po pôrode čo najskôr vrátim k tréningom a budem nasávať pozitívnu energiu, endorfíny a rozdávať dobrú náladu, ktorú pri skupinových cvičeniach zažívam s mojimi klientkami. Milujem šport a verím, že mi dieťatko dovolí venovať sa mu naďalej.

 

Zuzana Hošová certifikovaná inštruktorka Piloxing, Jumping, Pilates

Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.

foto: Tibor Strug

 

 

suunto banner

 

dobrekufre1

kupele

gfbannerdobrekufrealpine

ASP banner cestujeme 456x270

asolo banner

vertikal banner1

AnglickeFrazy