• Cestovanie

Prevýšenie / Elevation gain: 1 240 m

Odhadovaný čas / Estimated time: 6 hod / hours

Náročnosť / Difficulty: stredne náročná , trasa / medium

Súľovské vrchy ponúkajú okrem nádhernej prírody aj množstvo pekných, stredne náročných trás na horskú cyklistiku, ktoré zvládnu aj menej trénovaní jazdci. Trasa, ktorú sme zvolili, je vhodná pre horské bicykle. Vedie striedavo lesmi, lúkami, zvážnicou, kamenistou ale aj asfaltovou cestou a prekonáva viaceré výškové rozdiely. Vyskytujú sa aj úseky, na ktorých sa bicykle tlačia. Počas jazdy sme nevynechali turisticky známy Budzogáň, našej pozornosti neunikli ani ďalšie krásne prírodné skalné úkazy, ktorých je v tejto oblasti viacero. Odmenou nám boli úchvatné výhľady. Súľovské skaly (Národná prírodná rezervácia) sme mali z vyhliadky ako na dlani, z Lietavského hradu bolo vidieť ďaleké okolie, Strážovské vrchy a Malú Fatru.

TRASA:

Súľovské skaly – parkovisko – zelená cyklo značka C 5404 (žltá turistická) cez obec Súľov a Súľov - Hradná po asfaltovej ceste, lúkou a lesnou cestou na sedlo Pastúch (Patúch).

Budzogáň – stále mierne stúpajúca lesná cesta, pri tabuli „zelený náučný chodník“ odbočiť doprava smerom na Budzogáň. Menšia zachádzka po chodníku, pri ktorej treba bicykle vytlačiť, ale stojí za to J.

obec Zbyňov – do obce zjazdom po lesnej a kamenistej ceste a lúke, odbočiť doľava, po asfaltovej ceste smerom na rázcestie zeleného a modrého náučného chodníka, ísť strednou stúpajúcou kamenistou a lesnou cestou až na vrch lúky.

Lietavská Svinná Babkov – z lúky zjazdom do obce na asfaltovú cestu, odbočiť doprava do obce Lietavská Svinná.

hrad Lietava– asi v strede obce po zelenej turistickej značke stúpať (aj tlačiť) k hradu. Z hradu po modrej turistickej značke lesnou cestou na rázcestie, odbočiť doľava, pokračovať v zjazde po lesnej ceste a neskôr lúkou smerom k asfaltovej ceste (ku kostolíku), odbočiť doprava.

obec Babkov – po asfaltove ceste, zelená cyklo značka C 5405 / modrá C 2409. Pred autobusovou zastávkou odbočiť doprava smerom na Podhorie.

obec Podhorie – príjazd do obce je po neupravenej asfaltovej ceste (okolo družstva), na križovatke odbočiť doľava na asfaltovú cestu, modrá značka 2410.

Pod Dubovcom – pokračuje sa z konca obce Podhorie stúpajúcou lúkou a lesnou cestou.

Roháčske sedlo – k sedlu vás privedie stúpajúca Krížova cesta.

obec Súľov – zjazdom lesným chodníkom a lúkou po modrej značke 2410 až do obce. Určite nevynechajte krátku zastávku pri Zrakovej pyramíde Juraja Gábora.

Súľovské skalyparkovisko – odbočiť doprava na asfaltovú cestu.